Sunday, October 16, 2011

Copiii din Glodeaunu

Cind Foca mi-a dat sa citesc despre copiii din Glodeanu, am simtit ca trebuie sa fac ceva. Si, cu ajutorul vostru, am reusit ieri sa ajungem acolo cu alimente, hainute, incaltaminte, carti, jucarii, rechizite. Eu va multumesc in primul rind ca prin actiunea voastra mi-ati dat mie sansa de a ma simti minunat, ajutind. Apoi, va multumesc copiii care incep sa zimbeasca.


Am sa incep prin a va spune ca mi-a placut parintele Tudor Marian de cind l-am vazut. Cele 2 ore petrecute impreuna mi-au dezvaluit un om cum mi-as dori sa fie mai multi. Stie ce vrea, si anume ca vrea sa ajute. Si pentru ca vrea, si pentru ca poate, am sa il sustin. Cum am sa pot.


Planul lui este sa construiasca in curtea bisericii o cantina sociala, care deasupra sa aibe doua dormitoare si o camera de creativitate, unde copiii sa poata face lectii, cursuri diverse, sa isi dezvolte aptitudinile si creativitatea, sa beneficieze de frumusetea anilor lor. Isi doreste sa le poata oferi macar o masa calda pe zi. Isi mai doreste sa le ajute parintii cu o slujba, la o miniferma in care sa munceasca si sa beneficieze de ce produc. Adica, parintele are ceea ce imi doream sa aud: un plan pe termen lung. Merita ajutat!


Cu banii strinsi am cumparat alimente de baza: paste fainoase, malai, faina, orez, zahar, ulei, fasole, conserve, margarina,  produse de igiena, lapte praf pentru sugari, ciorapi, creioane colorate, pixuri, caiete. Pe care le-am impartit acolo pentru 17 familii, care, macar citeva zile nu vor trebui sa se mai intrebe ce vor minca. Copiii,  47 la numar, au mai primit si dropsuri, caramele, biscuiti si eugenii. Si pentru ca la  niste copii nu se merge cu mina goala, Foca a copt checuri si eu am copt biscuiti.


Cit am stat acolo sa preparam pungile cu alimente pe familii, lumea din sat a venit la parinte sa ceara ajutor: o fetita a cerut o bucata e brinza, o femeie bani pentru un RMN, un baiat care a luat la un liceu bunut din Buzau a venit sa ceara bani pentru naveta, o fetita a cerut un penar. Nu a refuzat pe nimeni. Cred ca doar el stie cum se descurca cu toti!


Preotul ne-a expllicat ca in conturile deschise pentru constructia  pe care o planuieste s-au primit deja donatii in bani care le permit sa demareze lucrarile, daca vremea ii va ajuta.


Fiecare familie a primit: 1 l ulei, 1 kg margarina, 1 kg zahar, 1 kg faina, 1 kg malai, 1 conserva carne, 2 conserve pate de ficat, 5 pachete de paste (taiteti, fidea, spaghete, fussili) 2 kg orez, detergent, sapun, bulion, gris, 1 kg fasole, un chec. A ramas un excedent de produse pe care parintele le va imparti in functie de necesitati familiilor cu mai multi membri. Dulciurile pentru copii urmau sa fie impartite a doua zi, dupa slujba. Tot atunci se vor proba si alege hainutele si incaltamintea.


La urmatoarele imagini sa va bucure si pe voi!



















5 comments:

  1. foarte frumos,multa sanatate pentru asa fapte bune,felicitari

    ReplyDelete
  2. Bravo Ralu ca ai dus la bun sfarsit actiunea de caritate! Stiu ce simti atunci cand poti aduce, si aduci, putina alinare la atata suferinta, sentimentul nu se poate compara cu nimic. Te pup tare si te felicit inca o data pentru inima ta mare!

    ReplyDelete
  3. Multumesc, fetelor! Adevarul este ca mi-au placut copiii, si preotul, si imi dau seama ca daca acum le este intinsa o mina de ajutor, vietile lor se pot schimba.
    Copiii din biserica ne-au ajutat sa organizam pachetele pe familii.Nne povesteau intre timp cum se descurca la scoala si am ramas uluita sa aflu ca unora chiar le e draga scoala, si fac eforturi colosale sa se tina de ea.
    Apoi, copiii au primit ciocolata, chiar acolo, cei care au ajutat la organizare. Si in loc s-o bage in buzunar au bagat-o in pungile pentru familii. Abia cind i-a convins parintele ca este pentru ei, au scos ciocolata din pungi si cu minutele lor mici au mingiiat-o....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...