Tuesday, April 19, 2011

Cochinita Pibil



In vacanta de anul trecut am descoperit acest fel de mancare, specific provinciei Yucatan. Recunosc, a fost dragoste la prima degustare. Felul presupune purcelus de lapte, si cum eu nu am gasit am folosit purcel adult, recunosc, nu e ca la "mama lui acasa" dar e un bun inlocuitor atunci cind tanjesti dupa original! Carnea se marineaza in zeama unui anumit tip de lamaie, cu gust amarui, si in procesul de marinare se foloseste o pasta numita achiote.



Ingrediente: purcel, achiote, lamaie + grepfruit, ardei iute, condimente (eu seminte de coriandru, cayenne, sare de telina, chimen) ceapa, patrunjel. Si sa nu uitam: panuse de porumb, un bun inlocuitor al frunzelor de banana.

Pasta de achiote se dizolva in zeama de la lamaie si grepfruit



Carnea se reduce la cubulete mai mici, ceapa se taie solzisori, se toaca patrunjelul si se amesteca totul intr-o punga, se lasa la marinat 24 h.



Un vas termorezistent se captuseste cu panuse de porumb oparite



Se pune carnea impreuna cu marinata



Se acopera cu alte panuse oparite si se uita la cuptor citeva ore



Minunatia care rezulta se serveste pe tortilla, alaturi de salsa si salate diverse, dupa gust.



un fel simplu, onest, pamantean, care va satisface si vladica si opinca!

2 comments:

  1. Matilda, este ceva cu adevarat interesant, si daca vei gasi vreodata aceasta pasta, achiote, nu o ocoli. Desi ma gandesc ca nici carnea de purcel la tine nu are cum sa fie chiar pe toate drumurile ...Dar o poti incerca si cu pui.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...